Jakie mogą być skutki zapchania filtra kabinowego? – Nadmierne parowanie szyb po uruchomieniu wentylatora – jest to spowodowane kumulowaniem się wilgoci w kurzu i innych zanieczyszczeń nagromadzonych w filtrze kabinowym.
Zadbaj o zdrowie podróżujących – już dziś wymień filtr kabinowy!
Ozon jest świetnym narzędziem do likwidacji pleśni, grzybów, roztoczy, pyłków, drobnoustrojów, wirusów, a także nieprzyjemnych zapachów. Wszystkie wymienione zanieczyszczenia są trudne do usunięcia a przede wszystkim wpływają negatywnie na nasze zdrowie. Używając ozonu wszystkie zanieczyszczenia są skutecznie usuwane. Zaleca się, aby ozonowanie przeprowadzać przynajmniej raz w roku. Pomoże to usunąć alergeny, bakterie, wirusy i inne czynniki, które mogą obniżyć komfort jazdy. Oczywiście można ten proces powtarzać częściej – wszystko zależy od tego, jak często użytkujemy samochód. Im częściej będziemy ozonować nasz pojazd, tym lepiej dla naszego zdrowia i samopoczucia.
Każdy kierowca powinien dbać o regularne serwisowanie układu chłodzącego, w razie jego zaniedbania pojazdowi może grozić awaria całej autoklimy, co wiąże się z kosztami naprawy, a także pojawiają się uboczne efekty mające negatywny wpływ na nasze zdrowie.
Dlatego tak ważne jest tzw. ,,nabijanie klimatyzacji samochodowej”.
Co kryje się pod tym pojęciem?
Jest to nic innego jak uzupełnianie czynnika w klimatyzacji odpowiadającego za odprowadzanie ciepła. Podstawowym czynnikiem jest produkt o nazwie R-134A.
Co roku z układu klimatyzacji ulatnia się około 10% czynnika chłodzącego i środka smarującego sprężarkę.
Proces uzupełniania klimatyzacji polega na podłączeniu do niej maszyny, która usuwa cały czynnik, a następnie napełnieniu od nowa odpowiedniej ilości czynnika i środka smarującego.
Aby układ klimatyzacji działał sprawnie i bez zarzutu musi być szczelny.
Jakiekolwiek nieszczelności będą powodowały zmniejszenie wydajności klimatyzacji. Podczas dokonywania okresowego przeglądu klimatyzacji należy przeprowadzić sprawdzenie szczelności układu.
Dokonuje się tego za pomocą azotu. Do pustego układu wpuszcza się azot pod ciśnieniem, a następnie na manometrach sprawdzamy, czy ciśnienie utrzymuje się na jednym poziomie czy ulega zmianie. Jeśli jest stałe oznacza to, że układ działa sprawnie, jeśli się zmniejsza rozpoczynamy szukanie przyczyny nieszczelności. Nawet w przypadku, gdy nie używamy klimatyzacji, nie warto zaniedbywać tej usterki, ponieważ poprzez powstałą nieszczelność do układu będzie się dostawać wilgoć, która powoduje korozję tłoków i zniszczenie osuszacza klimatyzacji.
ul. Warszawska 82b
98-100 Łask
Poniedziałek – Piątek: 9 00 – 18 00
Sobota: 9 00 – 14 00
©2020 Wszelkie prawa zastrzeżone.